Var berädd på ett långt inlägg!

Sätt på er läsglasögonen, för här blir det ett rakadundare långt inlägg!

Igår kl 11 så åkte jag och min familj till våra syslingar (pappas kusin med familj) och åt brunch.
Dom bor på Solsidan, så det tog en stund att åka dit... När vi kom fram så hälsade vi på dom och så, dom visade runt i huset, och det var stort och jätte snyggt! Sen så satte vi oss till bords och vi åt tacos fast med typ köttgryta! Det låter säkert skitäckligt, men det var skitgott!!!
Sen så åt vi efterrätt, som var  cupcakes med vaniljglass. Jätte goda cupcakes, en tjej som hette Michel hade gjort dem...
Sen så bara satt vi och pratade, visade oss huset igen, fast den här gången lite nogrannare.
Sen åkte vi hem, det kanske låter som att vi var där väldigt kort, men vi var där 4 1/2 timme!
Hade det skit trevligt, dom var så varma och goa! Vill absolut åka dit en gång till!

Sen så på vägen hem så droppade dom av mig vid föräldrarfest förbredningarna.
Där så gjorde jag och några andra tjejer fruktsallad och typ bara hängde. Sen gick vi ut, lekte dunken och lekte i lekplatsen. Sen gick vi och köpte 6 st familjepizzer! Dom var så sjukt stora! Har aldrig sätt så stora pizzor!!! Vi åt dom, blev sjukt mätt!
Sen kom föräldrarna, så då stack jag, Sara, Vendela, Hanna och Bella hem till Sara för att se Melodifestivalen. Jag, Sara och Hanna hejade på Danny, och Vendela och Bella hejade på Loreen. Synd som det var så vann Loreen! Tycker så sjukt synd om Danny! Han hade sattsat så mycket! Det går ett ryckte att han bara bytte om till sina vanliga kläder, och sen gick hem! Utan att gå på efterfesten!!!
Aja, sen så såg vi Och så kom Polly, har sett den förr, men tycker fortfarande jätte mycket om den. Sen kom pappa och ämtade upp mig utaför Sara. Så vi gick hem tillsammans och pratade (myyys). Mamma var kvar på festenoch dansade loss sa pappa! haha! Mamma i ett nötskal!
Kom hem och åt lite fil, var hungrig efter att inte ätit på 6 timmar, och pizza gör en mätt bara för stunden så...
Borstade tänderna och tog bort sminket, då kom mamma hem! Då var kl 01:30!
Sen la jag mig i min underbara säng!

Idag så vaknade jag kl 10 och åt gröt, för jag hade match idag. Då måste man ju äta mycket och rätt!
Annika kom och hämtade upp mig vid 12:20, i bilen satt Hanna och Tekla. Vi åkte i Peters jobbar bil (Bellas pappa, Annikas man,) och bilen har ett förarsäte och ett säte där det är som en bänk gjord för 2. Där satt vi 3 st tonåringar! HAha! sjukt trångt! För 5  år sen så satt vi 4 st där utan problem! HAha! Längesedan!?
Sen när vi kom fram så värmde vi upp och så. Vi mötte Täby 97:or (ett år äldre än oss då asså ni som inte viste hur gammal jag är).
Efter ca 5 min spel så gjorde jag ett mål! (yeeah! hejja mig!)
Sen så spelade vi som krattor i första halvlek. I andra så spelade vi bättre, gjorde 2 mål och släppte i ett. (så vi vann)
Åkte hem och duchade, och åt pastasallad med pappa framför TV:n och kollade på Milan- Lecce.
Sen ringde Clara och Hanna och frågade mig om jag ville se Gossip Girl med dom (vilket jag ville såklart!)
Cyklade dit och åt popcorn och glodde på Gossip Girl.
Sen vi 18 tiden så cyklade jag hem. Började hacka lök och paprika till woken vi ska äta snart.
Och nu så är vi här i nuet!

Me hacka lök

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0